Proses Berinai..

Inai sewajarnya diaplikasikan sekurang-kurangnya sehari sebelum Majlis Akad Nikah atau Majlis Bersanding berlangsung. Hasil Output inai ini bergantung pada darah & suhu badan individu. Very unpredictable. Ada setengah pengantin tak berapa merah pekat. Dan ada yang merah menyala dan hampir merah gelap. Kebanyakan pengantin yang berdarah jenis 'O' bila dilukis hasilnya merah dan cantik. Kebiasaannya pengantin akan buat di rumah dan di dalam bilik supaya apabila selesai diinaikan, pengantin akan terus tidur dan tak bergerak ke mana-mana dah. Dan inai hasilnya merah dan cantik. Pengantin dinasihatkan untuk tidak melakukan kerja-kerja membasuh pinggan atau pakaian. Dinasihatkan juga pengantin untuk menggunakan sudu dan garfu ketika makan dan apabila nak mandi pastikan pengantin telah menyapukan kawasan inai tersebut dengan minyak bayi. Ini untuk mengelakkan ianya menjadi cepat pudar.

~nedhenna~

Thursday, August 4, 2011

Pemenang Contest Cipta Logo & Tagline Nedhenna...

Assalam & Selamat Pagi semua...
20 June 2011 ari tu, ned ade open contest Cipta Logo & Tagline Nedhenna.. Alhamdullillah sambutan yang amat memberangsangkan... Terima kasih kepada semua peserta yang join... toche3...hehhe..

Seperti yang dijanjikan, ned ingin mengumumkan pemenang contest tersebut adalah

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Christina Arissa dari Petaling Jaya....

ni penyertaan beliau..

beliau hantar 3 colour utk ned pilih..jadi, hati ni dah berkenan colour yg ni...

Ned memlilih penyertaan Christina Arissa kerana tidak terlalu crowded, tagline yang best, design logo yang ngam dengan bidang pengukiran inai...

Pemenang akan menerima wang tunai rm100 (duit raye la kan.) & hadiah hari raya..

Tahniah kepada pemenang..

Terima kasih juga kepada semua peserta yang telah join contest ni.. design yang ned terima semua menarik2 belaka...


InsyaAllah, ned akan adakan contest lagi..contest ape? tak tau lagi.. jadi, jengok2 blog ned untuk tau contest ape nanti ok!!!

Selamat Berbuka Semua...


Assalamualaikum.....



~Ned~



2 comments:

CreativColor said...

Pertandingan mencipta slogan... menang RM100.. sila ke www.vectorise.net

CreativColor said...

by the way tahniah buat pemenang.. and thanks for organizing the contest.. :)