Proses Berinai..

Inai sewajarnya diaplikasikan sekurang-kurangnya sehari sebelum Majlis Akad Nikah atau Majlis Bersanding berlangsung. Hasil Output inai ini bergantung pada darah & suhu badan individu. Very unpredictable. Ada setengah pengantin tak berapa merah pekat. Dan ada yang merah menyala dan hampir merah gelap. Kebanyakan pengantin yang berdarah jenis 'O' bila dilukis hasilnya merah dan cantik. Kebiasaannya pengantin akan buat di rumah dan di dalam bilik supaya apabila selesai diinaikan, pengantin akan terus tidur dan tak bergerak ke mana-mana dah. Dan inai hasilnya merah dan cantik. Pengantin dinasihatkan untuk tidak melakukan kerja-kerja membasuh pinggan atau pakaian. Dinasihatkan juga pengantin untuk menggunakan sudu dan garfu ketika makan dan apabila nak mandi pastikan pengantin telah menyapukan kawasan inai tersebut dengan minyak bayi. Ini untuk mengelakkan ianya menjadi cepat pudar.

~nedhenna~

Monday, August 1, 2011

Salam Ramadhan..

Assalamualaikum & Selamat Pagi semua.. hari ni hari pertama untuk semua umat Islam berpuasa..
Hari ni takde update pasal berinai pun, sebab bulan puasa ni takde orang kawin pon kan...hheehe.. tapi, ade jugak berinai dengan Ned di bulan yang mulia ni...itupon dah nak dekat raye sebab pengantin ni majlisnya lepas raya pertama rasanya...
Jadi, untuk bulan Ramadhan ni, Nedhenna & Crew akan bercuti la.. Dapat la kita menunaikan ibadah bersama-sama di bulan yang penuh keberkatan ni.. (muslimah sungguh daku..hihi)

Ok, takmo membebel panjang pagi2 ni sebab nanti kering mulut tak boleh minum air..hihi.. Ned & Crew (Lin, Keen & Abeng) ingin mengucapkan Selamat Menunaikan Ibadah Puasa.. Semoga bulan ini dapat kita laksanakan tanggungjawab kita dengan sebaik yang mungkin. InsyaAllah.

op! op! op! Ned berehat untuk berinai je tau, tapi tempahan berinai masih dibuka.. Roger2 ok nanti..

ned tepek banner puase kat sini...


okey korang... Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka Puasa...

Assalamualaikum...



~NeD~


2 comments:

nurul harnani said...

salam ramadhan. smoga ramadhan kali ni membawa kebahagiaan & membuka pintu rejeki ned luas2.. insyaallah~

nadia_fendy said...

thanks nanie..insyaAllah..moga2 diperkenankan.. :)