Proses Berinai..

Inai sewajarnya diaplikasikan sekurang-kurangnya sehari sebelum Majlis Akad Nikah atau Majlis Bersanding berlangsung. Hasil Output inai ini bergantung pada darah & suhu badan individu. Very unpredictable. Ada setengah pengantin tak berapa merah pekat. Dan ada yang merah menyala dan hampir merah gelap. Kebanyakan pengantin yang berdarah jenis 'O' bila dilukis hasilnya merah dan cantik. Kebiasaannya pengantin akan buat di rumah dan di dalam bilik supaya apabila selesai diinaikan, pengantin akan terus tidur dan tak bergerak ke mana-mana dah. Dan inai hasilnya merah dan cantik. Pengantin dinasihatkan untuk tidak melakukan kerja-kerja membasuh pinggan atau pakaian. Dinasihatkan juga pengantin untuk menggunakan sudu dan garfu ketika makan dan apabila nak mandi pastikan pengantin telah menyapukan kawasan inai tersebut dengan minyak bayi. Ini untuk mengelakkan ianya menjadi cepat pudar.

~nedhenna~

Tuesday, October 19, 2010

berinai Faryn di Cheras

Salam semua.. Last week ned berinaikan Faryn di Cheras untuk majlis pernikahan beliau.. Untuk kali ni ned berinaikan Faryn, dan bulan 12 nnti pulak untuk sekali lagi berinaikan Faryn dan juga adiknya, Fia..just wait n see nanti k..




The result..





untuk gambar2 seterusnyer, tunggu taw.. (^^,)

Thanks faryn kerana memilih perkhidmatan ned sbg pelengkap majlis pernikahan..

~ned~

4 comments:

^PENGEDAR SHAKLEE PUTRAJAYA^ said...

design bunga2 kat tangan tuh chantek!!kaler merah dia pon cantekk...pekatt =)

nadia_fendy said...

huhu..thanks anggun..ned puas hati bila inai2 customer merah.. (^^,)

^PENGEDAR SHAKLEE PUTRAJAYA^ said...

btoi3x..sebab bile merah nmpk beseri2..kemerahan inai tu bgantung pada darah kite eh?

nadia_fendy said...

erm..ade org kate darah O nmpk pekat sikit..tgk pd tempoh pakai inai tu jugak..ade je customer ned darah A xsilap, merah jugak..