Proses Berinai..

Inai sewajarnya diaplikasikan sekurang-kurangnya sehari sebelum Majlis Akad Nikah atau Majlis Bersanding berlangsung. Hasil Output inai ini bergantung pada darah & suhu badan individu. Very unpredictable. Ada setengah pengantin tak berapa merah pekat. Dan ada yang merah menyala dan hampir merah gelap. Kebanyakan pengantin yang berdarah jenis 'O' bila dilukis hasilnya merah dan cantik. Kebiasaannya pengantin akan buat di rumah dan di dalam bilik supaya apabila selesai diinaikan, pengantin akan terus tidur dan tak bergerak ke mana-mana dah. Dan inai hasilnya merah dan cantik. Pengantin dinasihatkan untuk tidak melakukan kerja-kerja membasuh pinggan atau pakaian. Dinasihatkan juga pengantin untuk menggunakan sudu dan garfu ketika makan dan apabila nak mandi pastikan pengantin telah menyapukan kawasan inai tersebut dengan minyak bayi. Ini untuk mengelakkan ianya menjadi cepat pudar.

~nedhenna~

Thursday, September 30, 2010

Terima Kasih semua..

Salam & Selamat Sejahtera semua..

Disini ned nak ucapkan terima kasih yang tak terhingga sangat kepada semua yang memberi sokongan kepada ned dalam bidang henna ni.. Asalnya sebagai hobi dan skarang telah menjadi satu mata pencarian ned.. semuanya hasil daripada sokongan u all..

Ribuan terima kasih juga kepada CUSTOMER2 ned yang disayangi kerana telah memilih untuk menggunakan perkhidmatan ned sebagai pelengkap majlis u all, dan ned cuba hasilkan yang terbaik utk semua..tak lupe juga jutaan terima kasih kepada EN SUAMI yang amat ned sayangi kerana amat memahami kerjaya ned dan sentiasa menyokong..syg abg sangat..MUAAH!! dan tak kan lupe jugak kepada CREW2 inai ned iaitu bestfrenz 4 eva; abeng & lin yang banyak membantu ned dalam proses berinai ni juga..
takde u all, xblh la ned sampai ke tahap sekarang ni..

Alhamdullillah tempahan berinai dah ade sampai ke bln Mei, 2011..Syukur Alhamdullillah.
Terima Kasih Ya Allah..
Terima Kasih..Terima Kasih..Terima Kasih..

kepada customer2 yg akan menyusul berinai, tunggu ned ye..SEE YA!

luv u all.Muah (^w^)


~NED~

No comments: