Proses Berinai..

Inai sewajarnya diaplikasikan sekurang-kurangnya sehari sebelum Majlis Akad Nikah atau Majlis Bersanding berlangsung. Hasil Output inai ini bergantung pada darah & suhu badan individu. Very unpredictable. Ada setengah pengantin tak berapa merah pekat. Dan ada yang merah menyala dan hampir merah gelap. Kebanyakan pengantin yang berdarah jenis 'O' bila dilukis hasilnya merah dan cantik. Kebiasaannya pengantin akan buat di rumah dan di dalam bilik supaya apabila selesai diinaikan, pengantin akan terus tidur dan tak bergerak ke mana-mana dah. Dan inai hasilnya merah dan cantik. Pengantin dinasihatkan untuk tidak melakukan kerja-kerja membasuh pinggan atau pakaian. Dinasihatkan juga pengantin untuk menggunakan sudu dan garfu ketika makan dan apabila nak mandi pastikan pengantin telah menyapukan kawasan inai tersebut dengan minyak bayi. Ini untuk mengelakkan ianya menjadi cepat pudar.

~nedhenna~

Wednesday, October 21, 2009

testing..

smalam ned wat lukis inai kat tgn mmber serumah ned.. yg sorang ni tgnnye puteh..yg sorang lagi agak gelap sket la..tapi jadi la jugak..ngeh..ngeh..ngeh..









hasilnye, warna henna kaler merah + coklat...cantek tuh..tahan lame..

3 comments:

LaDySwEEt said...

salam nadia... hehe cantik tul inai ni. bleh tau tak inai tu inai beli ke atau nadia buat inai sendiri?

nadia_fendy said...

salam....inai ni makcik nadia yg buat...

Anonymous said...

cmane inai ni jd kaler coklat?nk wt cmane?